امکان‌سنجی طراحی و تولید اقتصادی پلتفرم رقابت‌پذیر خودرو در داخل کشور

امروزه بسیاری از کارخانجات تولیدی دنیا برای پاسخ به نیازهای متغیر مشتریان، مقابله با کاهش طول عمر محصولات و همچنین دوام و رقابت پذیری در اقتصاد جهانی تلاش مینمایند که تنوع محصولاتشان را از طریق سفارشی سازی انبوه و بهره برداری همزمان از صرفه ناشی از تیراژ و تنوع بالا ببرند. برای نیل به این هدف بسیاری از بنگاهها استراتژی توسعه خانواده محصول و پلتفرم را در دستور کار خود قرار داده اند و پیاده سازی استراتژی پلتفرمی را یکی از راههای مدیریت کردن تنوع محصولات از طریق به اشتراک گذاری اجزا و داراییها در خانوادههای محصول میدانند. در میان صنایعی که مبتنی بر پلتفرم بنا گذاشته میشوند، صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو و محرک صنایع یکی از صنایعی است که موضوع پلتفرم در آن بسیار با اهمیت است و تقریبا میتوان اذعان کرد رقابت در این صنعت در مسیر رقابت پلتفرمی گام برداشته است صنعت خودروسازی به عنوان یکی از بزرگترین فضاهای کسب و کار در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است و به دلیل نقش و سهم اساسی که در کل صنعت ( ۰۶درصد) و تولید ناخالص ملی (دو درصد) دارد و نقش آن در فعال سازی زنجیرههای تولید بالادستی و پاییندستی خود …

 

جهت مطالعه کامل این گزارش روی تصویر زیر کلیک نمایید:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *